Поточний середній ремонт майже 60-ти км автодоріг державного значення. Майже 130 тисяч квадратних метрів ямкового ремонту. Реконструкція шляхопроводу через залізничну колію та  підходів до нього під час відновлення автодороги М-12 на Уманщині, інформує “Zmi.ck.ua“.

Введено в експлуатацію міст через Дніпро. Загалом виконано робіт на суму близько 800 млн грн. З такими результатами  закінчила  2018-ий рік Служба автомобільних доріг у Черкаській області.

А плани на 2019-ий куди амбітніші. За словами начальника Служби автомобільних доріг у Черкаській області Владислава Демиденка, на розгляд «Укравтодору» подано пропозицій щодо першочергових ремонтних робіт на автодорогах Черкащини на 10 млрд грн.

Нагадаємо: ремонт автошляхів державного значення на Черкащині моніторингова група ГО «Проти корупції» під головуванням Юрія Путрі назвала найкращим. Такого висновку вони дійшли, проаналізувавши  закупівлю послуг та стан  виконання робіт на 50-ти ділянках доріг в усіх районах області, а це 150 км дорожнього полотна.

Про плани, українські реалії, фінансові можливості та співпрацю із громадськістю Zmi.ck.ua розповів очільник САД у Черкаській області Владислав Демиденко.

– 2018-ий рік з одного боку був результативним,  а з іншого – показав, як ще багато роботи попереду.

– На захист планів Служби автодоріг в Черкаській області щодо будівництва, реконструкції та ремонтів на 2019 рік ми підготували мапу. Вона відображає наші пропозиції, які ми надавали на розгляд «Укравтодору». Ділянки, що потребують першочергового ремонту, позначені зеленим кольором. За нашими підрахунками обсяг цих робіт обійдеться державі у 10 млрд. грн.

А беручи до уваги, що загальна сума Дорожнього фонду на цей рік складає всього 50,1 млрд. гривень, сподіватися на задоволення усіх  наших потреб, принаймні у 2019-ому, не доводиться.  Служба  презентувала наші пропозиції в Черкаській ОДА громадській раді. Громадськість нашу стратегію схвалює. Але минулоріч на ремонт автодоріг області виділили понад 700 млн. грн. А скільки доведуть поточного року, – дізнаємося, коли вийде постанова Кабінету міністрів України.

– Роз’ясніть, як у вас налагоджено співпрацю із підрядником та контроль за якістю виконуваних ним робіт?

– Підрядник працює відповідно до завдань замовника та відповідних нормативних актів. Складають технічне завдання,  кошторисну документацію,  проводиться процедура закупівлі,  аж тоді підрядник може починати виконувати роботи.  За кожним об’єктом закріплено інженера з технічного контролю.

Крім того, ми ще залучаємо незалежну лабораторію з контролю якості. А на об’єктах реконструкції – ще й незалежного інженера-консультанта , науково-технічний супровід об’єктів. Загалом – чотири контролюючі організації. Втім це не єдині фактори, що впливають на якість відремонтованих автошляхів. Її визначають і якість матеріалів, і техніка, задіяна у роботі, і фаховість працівників підрядної організації.

– А чому тоді в принципі стають можливими випадки, коли підрядник кладе асфальт на сніг або у дощову погоду?

– Говоритиму за себе і за САД. Хто вам сказав, що  цю роботу було оплачено? У нас ніколи за роботу наперед не платиться. Служба розраховується за фактом виконання. Служба, перш ніж оплатити роботи, проводить перевірку.  Тільки наша лабораторія випробовує зразки асфальтно-бетонної суміші  мінімум 2 дні! Якщо все влаштує, тоді роботи оплачуються.

– А чи були випадки, коли недобросовісні підрядники переробляли роботу, усували виявлені контролюючими організаціями дефекти?

– У 2017-ому році на одному об’єкті був такий випадок. Підрядник поклав неякісну асфальтнобетонну суміш. Проте потім він добровільно зрізав великий шар неякісного афальтобетону і все переробив.

– Чи співпрацює Служба автомобільних доріг у Черкаській області  із громадськістю? 

– Так, по-перше, у соцмережах є дві групи. Ми листуємося із дописувачами. А по-друге, при САД діє громадська рада. Ми постійно комунікуємо. У чому цінність такої співпраці? Представники  громадської ради – такі ж користувачі доріг, як і ми. Вони нам повідомляють про проблемні ділянки доріг, дефекти. Ми на це реагуємо.  А ще активісти допомагають нам формувати пропозиції щодо першочергових ремонтних робіт на дорогах. Нам важливо чути думку усіх.

– Нині завершується робота над створенням мобільного додатку «Чиї Ями?». Він допоможе оцінювати сумлінність роботи підрядників та скласти рейтинг дорожніх служб. Для цього кожен черкасець  зможе переглянути фото доріг одразу  після ремонту у 2017-му та завантажити фото рік по тому і порівняти, наскільки якісною була робота підрядника і оцінити її.  На Вашу думку, є потреба у такому додатку?

– Я  цей мобільний додаток стане ефективним інструментом, ми тільки «за».  Але його розробники мають добре розібратися у таких питаннях:

  • Якій службі підпорядковується та чи інша ділянка дороги?
  • Коли на цій ділянці виконувалися роботи?
  • Чи завершено роботи на об’єкті та чи здано його в експлуатацію?
  • Де взяти фотографії виконаних робіт?

Громадяни мають знати, що дорогами державного значення опікується САД у Черкаській області. А  автодороги  місцевого значення з 1 січня 2018 року було передано обласним державним адміністраціям . Йдеться про 4372 км. Відтак при ОДА з’явився департамент інфраструктури, розвитку та утримання мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення. Цей департамент є розпорядником коштів.  А замовником робіт виступає ДП “Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області”.

Якщо мобільний додаток «Чиї Ями?» допоможе посилити контроль з боку громадськості, – це ініціатива хороша. Бо ми не можемо охопити все і зразу.

 

Від Author 2

Коментарі закриті.