З 1 травня 2019 року на українських водії чекає чергове нововведення, зокрема, зміни до порядку проходження перевірки технічного стану транспортного засобу згідно Постанови КМУ від 23.01.2019 р. №46.

За словами представників МВС  нові правила дадуть змогу мінімізувати фальсифікації протоколів обов’язкового технічного контролю.

Інтернет-видання «Економіка сьогодення» вирішило поцікавитись думкою щодо даних нововведень та які сюрпризи чекають на власників транспортних засобів у громадського діяча, директора Громадської спілки «Агенція підтримки підприємництва та інвестицій» Євгенія Глєбова:

«Україна має певні зобов’язання перед Європейським союзом у рамках Угоди про Асоціацію, зокрема, до 2022 року вона має запровадити знову обов’язковий технічний огляд транспортних засобів, який було відмінено в 2011 році. Однак, це має бути зовсім інша система, яка потрібна не просто для «галочки», а дійсно самим українцям. Новий механізм проходження технічного огляду має на меті викорінити монополію з боку держави, створити ринок та конкуренцію. Власники транспортних засобів мають отримати прозорість проходження процедури та можливість вибору компанії – надавача даних послуг.

Загалом для водіїв, які притримуються закону особливо нічого не зміниться, водіям, окрім, протоколу технічного огляду будуть видавати ще відповідну мітку з радіочастотною ідентифікацією. На думку МВС, таким чином контрольним органам буде легше перевіряти, чи допущено певне авто до участі у дорожньому русі.

Важливим є те, що таку мітку з радіочастотною ідентифікацією важко підробити і це дає надію на те, що  транспортний засіб реально пройшов належний технічний огляд.  Але все ж таки, це не може гарантувати на всі сто відсотків того, що не будуть створені «нові» корупційні схеми і на наших дорогах так і буде їздити застарілий “брухт”.

Також однією з проблем, яка вимальовується – це чи зможе МВС технічно підготуватись до переходу на нові правила, бо ми вже маємо гіркий досвід з відео- та фотофіксацією на дорогах. Ще питання, яке хвилює, – це кому саме буде надано право перевіряти технічний стан транспортних засобів (державним чи приватним компаніям). На мою думку, перевірками мають займатись виключно тільки сертифіковані СТО з європейськими стандартами і не має значення, чи вони будуть державними чи приватними.

Підводячи підсумки, можу чітко констатувати факт того, що не зважаючи на можливі корупційні схеми при отриманні документу про проходження технічного огляду, він має бути. І це не тільки через зобов’язання перед Європою, поясню. В кожній країні Європейського союзу, без виключення, технічний огляд є обов’язковими для всіх транспортних засобів, як то кажуть «навіщо вигадувати велосипед, все вже давно вигадано до нас». Тож в України є безліч вдалих прикладів для того, аби вдало реалізувати цей проект. Тож сподіваюсь, що завдяки даним нововведенням на українських дорогах стане безпечніше, а транспортні засоби будуть відповідати вимогам безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища».

Від admin

Коментарі закриті.