“Черкасиелектротранс” запропонувало підвищити вартість проїзду у тролейбусі

Підняти вартість проїзду у тролейбусах до чотирьох гривень днями запропонував директор КП “Черкасиелектротранс” Петро Кучер під час засідання сесії міської ради. Однак, така пропозиція викликала обурення серед депутатів та членів виконкому. Деякі народні обранці навіть почали звинувачувати пана Кучера у непомірних фінансових апетитах. Наскільки реальним є можливе чергове підняття плати за проїзд у черкаських тролейбусах та з яких причин, з’ясовували журналісти “Про все“.

Питання фінансування тролейбусного парку, яке було закладено в міський бюджет на 2019 рік, викликало багато нарікань у деяких місцевих депутатів. Затрати на КП “Черкасиелектротранс” вважають завищеними. Однією зі статей видатків стала компенсація  різниці в тарифах, між затвердженим тарифом (три гривні) на проїзд та економічно обгрунтованим (чотири гривні) тарифом. Відповідне рішення, яке набрало чинності з  першого січня 2019 року, прийняв черкаський виконком.

Як заявив під час сесії ЧМР керівник КП “Черкасиелектротранс” Петро Кучер, підняття вартості проїзду у черкаських тролейбусах дозволить зекономити міському бюджету за рік близько восьми мільйонів гривень.

– У міському бюджеті враховано лише оплату відшкодування коштів за проїзд пільгових категорій громадян, але не враховано різницю в тарифі. Якщо тариф буде чотири гривні, ми зможемо самостійно заробляти більше коштів, – повідомив Петро Семенович.

На думку заступниці міського голови Черкас, члену виконкому Людмили Бордунос, компенсувати різницю тарифів з бюджету є не зовсім правильним рішенням. Але встановлення тарифу за проїзд в тролейбусах в розмірі чотирьох гривень зменшить тиск на міський бюджет.

– Ми затвердили економічно обгрунтований тариф на засіданні виконавчого комітету. Але для того, щоб зменшити навантаження на міський бюджет, слід зменшити кількість пільгових категорій пасажирів, на перевезення яких виділяються значні кошти, – висловила свою думку чиновниця.

У коментарі “Про все” заступник міського голови Черкас Юрій Ботнар повідомив, що готовий піти на підвищення тарифу лише за декількох умов.

– Перша умова – придбання нових тролейбусів, аби КП «Черкасиелектротранс» могло надавати кращу якість послуг із пасажироперевезення. Є нові та старі тролейбуси, але проїзд в них коштує однаково. Другою вимогою є введення годин для пільговиків. Я бачив, що є така петиція на сайті міської ради, і ми вважаємо, що це правильно. Таким чином тролейбуси зможуть в годину пік перевозити людей, які оплачують проїзд, – переконаний чиновник. –  Третя вимога – звільнення нинішнього директора підприємства – Петра Кучера.

Зі слів пана Ботнара, причиною такої вимоги є те, що він вважає роботу керівника комунального підприємства вкрай незадовільною і буде вимагати у міського голови його звільнення.

– Цей директор не налаштований на підвищення якості послуг, він не налаштований на запуск більшої кількості електротранспорту, він не зацікавлений в пошуку можливості перевозити більше пасажирів, які платять за проїзд. Замість цього, його більше цікавить приходити на сесію міськради і, шантажуючи трудовим колективом депутатів, вимагати кошти на господарську діяльність підприємства. В той же час він нічого не робить, щоб розвантажити міський бюджет, – наголосив чиновник.

Без належного фінансування жодне підприємство не зможе нормально не те що розвиватися,  а й функціонувати, вважає представник громадської ради при КП “Черкасиелектротранс” Валерій Мироненко.

– Я звісно проти підняття ціни, але наразі це обгрунтований тариф (електроенергія, зарплата працівникам, амортизація тощо). Якщо міська рада погодиться компенсувати різницю в тарифі, як це було завжди, то тариф так і залишиться без змін, – висловив свою думку пан Валерій. – Всі намагаються знайти якийсь підвох. Але ніхто не враховує, що підприємство дотаційне.

 На думку Валерія Мироненка, всі проблеми навколо питання тарифу на перевезення виникають здебільшого через відсутність правильних розрахунків та популістських рішень місцевих депутатів.

–  За додаткові пільги голосують усі, а потім хочуть, щоб підприємство ще й самостійно заробляло і розвивалося?! На жаль, частині депутатського корпусу тролейбусне управління, як кістка в горлі. Всі намагаються стати управлінцями і рахують, скільки бюджет витрачає на утримання підприємства. А досконало вивчати це питання, чому так відбувається і що можна зробити для зменшення цього показника, ніхто не хоче, – переконаний пан Валерій.

А от громадський активіст, один з розробників транспортної реформи для Черкас, Павло Мосійчук переконаний, що підвищення тарифу на проїзд в тролейбусах нічого кардинально не змінить.

– Ми всі знаємо, що відносно недавно тариф на проїзд у тролейбусах піднімали й до трьох гривень. І ми бачимо ту саму ситуацію,  коли представники КП «Черкасиелектротранс» приходять і щоразу просять виділити їм кошти, – розповів активіст. – Кошти, які тролейбусники просять на компенсацію перевезення пільгових категорій пасажирів, є завищеними. Я сам брав участь в процесі відслідковування пасажиропотоку, ми рахували пільговиків. Тому можу сказати, що ці показники різняться. Про розвиток КП «Черкасиелектротранс» навіть не йдеться, оскільки вони самі не хочуть розвиватися.

Згідно із нещодавно ухваленим цьогорічним міським бюджетом, на фінансування КП “Черкасиелектротранс” має бути виділено близько 50 мільйонів гривень, з яких 45 мільйонів – на перевезення пільгових категорій громадян і 4,5 мільйони гривень на компенсацію різниці у тарифах.

Зі слів міських чиновників, питання підняття вартості проїзду в тролейбусах має бути ініційовано та розглянуто на засіданні виконавчого комітету міської ради. Хто внесе таку пропозицію та чи проголосують за неї члени виконкому наразі невідомо.

Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.