Черкаські освітяни обговорили стан позашкільної та середньої освіти

Books HD

Стан позашкільної освіти області, зростання популярності МАН, реформування середньої освіти – освітяни області 5 грудня на базі КЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників» провели засідання колегії управління освіти і науки облдержадміністрації.

Відкрив захід начальник управління освіти і науки облдержадміністрації Валерій Данилевський, який ознайомив присутніх із порядком денним засідання колегії.

Наразі в області функціонує 55 закладів позашкільної освіти та 14 дитячо-юнацьких спортивних шкіл, а також Мала академія наук. Мережа позашкільних закладів нараховує 2 754 гуртки, які відвідують 47 838 дітей та учнівської молоді, що становить 42,8 % від загальної кількості школярів області.

Щорічно закладами позашкільної освіти області проводиться значна кількість масових заходів, до яких залучаються десятки тисяч школярів. Так, протягом 2016-2017 навчального року в області проведено понад 3 тис. різноманітних масових заходів, до яких залучено 30 тисяч дітей шкільного віку.

Високою є результативність участі команд та окремих вихованців у обласних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах і змаганнях. Протягом 2016-2017 н. р. вихованці позашкільних закладів області здобули 5 400 нагород.

Вагомим показником роботи творчих колективів є присвоєння чи підтвердження звання. Наразі 119 колективів мають звання «Зразковий художній колектив», 10 колективів мають звання «Народний художній колектив».

Щороку в області зростає популярність Малої академії наук, яскравим показником чого є збільшення кількості наукових робіт, виконаних на високому рівні. Тісна співпраця учнів, їхніх учителів та науковців дає добрі результати. Тому на Всеукраїнських змаганнях Черкаське територіальне відділення МАН займає традиційно 7-8 місце у загальнонаціональному рейтингу.

Валерій Вікторович наголосив на неприпустимості закриття та перепрофілювання закладів позашкілля та необхідності забезпечення розвитку мережі позашкільних гуртків і секцій, особливо у сільській місцевості, покращення їх матеріально-технічного забезпечення.

Наступне питання, яке було розглянуто на засіданні колегії, – про роботу шкільних бібліотек в умовах оновлення змісту освіти.

Зазначено, що у ході реформування загальної середньої освіти визначальним чинником впровадження нового змісту, форм і методів навчання стає інформаційне забезпечення закладу освіти. Надзвичайно важливу роль у цьому мають відігравати бібліотеки. Тому постає потреба у реорганізації бібліотек у шкільні бібліотечно-інформаційні центри, які мають здійснювати інформаційне забезпечення. Їх завданням є формування та вдосконалення медійної та інформаційної культури особистості кожного користувача; сприяння подоланню світоглядного протиріччя між книжковою культурою вчителя та інформаційно-телевізійною культурою дітей; зміцнення соціального партнерства школи в оновлюваному соціокультурному середовищі.

Валерій Вікторович зазначив, що на сьогодні в 10 районах є по одному закладу освіти, в якому бібліотеки вже можна назвати інформаційними центрами. Крім цього, начальник управління наголосив на проблемах діяльності шкільних бібліотек та озвучив низку завдань, пов’язаних з переходом до нових освітніх стандартів.

За інформацією управління освіти і науки облдержадміністрації.

Коментування та розміщення посилань заборонено.

Комментарии закрыты.