Генеральний директор ПАТ «Юрія» Олег Кашко, аналізуючи перспективи розвитку вітчизняного ринку молока, наголошує, що сьогодні, із втратою російського ринку, Україна насправді отримала унікальний шанс заповнити своєю продукцією ринки європейських країн. І це питання стає вкрай актуальним у зв’язку із переговорами про збільшення для України квот на експорт нашої продукції до Європи. Крім того, для нас відкрилася можливість забезпечення сухим молоком (збираним та незбираним) молочного ринку Китаю – країни, що завжди мала значну потребу у експорті молочної продукції – і цьогоріч саме Китай, як ніколи раніше, збільшив свої плани на імпорт.

– Стосовно нашого підприємства, як представника українського молочного ринку, то наразі ми розглядаємо можливість модернізації виробництва. Зокрема, йдеться про будівництво сушарки, за допомогою якої ми зможемо виготовляти сухе знежирене молоко, яке сьогодні вкрай затребуване на світовому ринку, – говорить Олег Кашко.

Потенціал українських молокопереробних підприємств для насичення своєю продукцією світових ринків – величезний, але галузь має вирішити ряд хронічних проблем, із якими роками борються «молочники». Передовсім – це низька якість сировини, яку підприємства закуповують у господарств і населення. Ми маємо по області кілька лабораторій для забезпечення якості молочної продукції, яку закупаємо – і часом її можна коротко описати лише як «вода білого кольору». У зв’язку із цим, нам постійно доводиться працювати над пошуком нових постачальників. Вирішити цю проблему можливо за рахунок збільшення фермерських господарств з повним циклом контролю якості продукції, як у Європі – оскільки зростання продуктивності дозволить забезпечити на ринку здорову конкуренцію і задовольнити потреби ринку у якісній сировині. Крім того, нам необхідно гармонізувати українське законодавство відповідно до європейських директив у цій галузі. На сьогодні рішення законодавців чекають 5 законопроектів, що мають на новому рівні забезпечити якість та безпеку харчових продуктів. Днями ми самі зіткнулися із проблемою недосконалості вітчизняного законодавства, що не враховує елементарних речей. Територіальне відділення Антимонопольного комітету звинуватило «Юрію» у заниженні базових закупівельних цін на молоко у Чигиринському районі. Але ж є так звана базова ціна, яка прописується на папері – вона однакова для всіх постачальників молока, із якими ми працюємо. Фактична ж ціна, за якою ми закупаємо молоко, вища, вона регулюється протоколами узгодження цін. І цю різницю ми визначаємо уже із конкретних умов роботи із конкретним постачальником. Але на папері ми не маємо права зазначити одну базову ціну для Лисянського району, а іншу – для Чигиринського. Це – економічна діяльність підприємства, ми проводимо розрахунки фактичних закупівельних цін, орієнтуючись на конкретного виробника молока. Уся ситуація виникла тому, що саме у Чигиринському районі ми закуповуємо біля 30% молока, – і тому нас зарахували до монополістів ринку. На ціну впливає ряд факторів, найбільш значними є якість та кількість молока із одного пункту збору, сезонність (влітку молока більше і ціна нижча, взимку – навпаки – іншими словами, діє простий закон економіки – «попит породжує пропозицію). Із врахуванням усіх цих факторів, і формується ціна на товар чи послугу – як у молочній, так і в будь-якій іншій сфері промисловості.

Від admin

Коментарі закриті.